• Wykonawcy
  • Sklepy
  • Materiały
  • Maszyny
  • Raporty z budowy
  • Lektury
  • Porównania
  • Ogłoszenia
  • Porady
  • Kontakt
  • Autorski komiksowy poradnik dla Klientów

    Drodzy klienci kierujemy do Was porady, które w prosty i schematyczny sposób pokażą jakie zachowania mogą być przyczyną nieporozumień między Inwestorem i Parkieciarzem. Mamy nadzieję, że ułatwi nam to wzajemne relacje :)

     

    1. Przygotowanie pomieszczeń do renowacji podłogi drewnianej.

    Niestety dosyć często zdarza się, że trud jaki musi włożyć parkieciarz w wykonanie swojej pracy jest niedoceniany przez klientów, a wcześniejsze ustalenia są po prostu ignorowane. Bywa, że traktowani jesteśmy jak Panowie od brudnej roboty, tymczasem zawód ten wymaga nie tylko zdolności manualnych, lecz przede wszystkim ogromnej wiedzy i doświadczenia. Wykonując swoje obowiązki często narażeni jesteśmy na działanie substancji szkodliwych, dodatkowym problemem jest duży hałas, spowodowany pracą maszyn używanych w naszym fachu. Cykliniarki wytwarzają poziom hałasu mogący przekroczyć nawet 95 dB, a przecież jest jeszcze wiele innych urządzeń niezbędnych do wykonania naszych zadań. Niestety nie otrzymujemy tak zwanego "szkodliwego" jak to jest w przypadku innych zawodów. Często pracujemy ponad siły dzwigając ciężary przekraczające dopuszczalne normy. Prosimy tylko o trochę zrozumienia i w miarę możliwości wywiązywanie się z wcześniejszych ustaleń. Pozdrawiamy: Parkieciarze.

     

    2. Korzystanie z sanitariatów w domu klienta.

     

    Bywa, że Parkieciarz jest traktowany przedmiotowo i w pewnych sytuacjach musi sobie jakoś poradzić. Kiedy pracujemy na budowach gdzie nie ma jeszcze zainstalowanych sanitariatów, jesteśmy w stanie ewentualnie to zaakceptować i przygotować się na taką sytuację (jeśli oczywiście zostaniemy wcześniej poinformowani). Jednak lepiej byłoby, żeby Inwestor był na tyle uprzejmy i przed rozpoczęciem naszych prac ten problem został rozwiązny. Przecież każdy musi czasem skorzystać skorzystać z wc, czy po prostu umyć ręce, bez względu na to czy jest to Pan Prezes, czy Pan Parkieciarz :)

    Zupełnie niedopuszalną jest jednak sytuacja kiedy zabrania się Parkieciarzowi, który wykonuje jakiekolwiek czynności związane z naszym zawodem korzystać z istniejących sanitariatów !!! Z wyrazami szacunku: Parkieciarze.

     

    3. Rezygnacja z usługi

     

    Jeżeli wiecie Państwo, że z jakichś powodów umówione z nami prace, które mieliśmy wykonać nie dojdą do skutku prosimy tylko o informację, że zrezygnowaliście z naszych usług. Jeśli otrzymamy ją odpowiednio wcześnie nie stanowi to dla nas żadnego problemu, po prostu zaplanujemy w tym czasie inne prace.

    Nasze grafiki są bardzo napięte i dzięki takiej informacji będziemy mogli przesunąć wykonanie usługi u innego klienta, lub ewentualnie podjąć się nowego zlecenia. Z wyrazami szacunku Parkieciarze.

     

    4. Odbiór usługi

     

    Po wielu godzinach ciężkiej pracy nastepuje czas na spotkanie z klientem, który ocenia czy wszystko zostało należycie wykonane. Oczywiście z reguły takie spotkania przebiegają sprawnie, szybko i bez zastrzeżeń, zdarzają się jednak Inwestorzy, którzy koniecznie chcą znaleźć jakiś powód do dyskusji.  Proszę pamiętać, że Parkieciarz nie pracuje w próżni, a warunki panujące na budowie mogą mieć wpływ na końcowy efekt prac. Zachęcamy do zapoznania się z wytycznymi Instytutu Techniki Budowlanej, zawartymi w publikacji: Warunki Techniczne Wykonania i Odbioru Robót Budowlanych  "CZĘŚĆ B: ROBOTY WYKOŃCZENIOWE. Zeszyt 2. Posadzki z drewna i materiałów drewnopochodnych". Znajdziecie tu Państwo również informacje jak powinno się dokonywać odbioru prac. Pozdrawiamy serdecznie Parkieciarze.