• Wykonawcy
  • Sklepy
  • Materiały
  • Maszyny
  • Raporty z budowy
  • Lektury
  • Porównania
  • Ogłoszenia
  • Porady
  • Kontakt
  • Maszyny i urządzenia - najczęściej zadawane pytania i próby odpowiedzi

    1. Po co jest guma na napinaczu w szlifierce Hummel firmy Laegler ? Inne maszyny mają stalowe wałki napinacza i nie mają problemu z gumą

    Oto powody, dla których wałek napinający pasa ściernego jest gumowy, a nie metalowy:

    a) Guma amortyzuje łączenie/zgrubienie na papierze taśmowym przez co nie widać na podłodze widocznych śladów łączenia papieru. Dzięki temu zmniejszamy ryzyko powstawania falki na podłodze - tych widocznych śladów łączenia papieru.

    b) Metal nagrzewa się bardziej niż guma, powodując większe nagrzewanie materiału ściernego co jest dla niego niekorzystne.
    Przy zbyt wysokiej temperaturze materiału ściernego szybciej się on tępi.

    c) Guma powoduje, że maszyna ciszej pracuje i o wiele lepiej trzyma papier niż na wałku metalowym.

    d) Papier jest bardziej stabilny na rolce gumowej niż metalowej.

    e) Ze względu na to, że guma daje się lepiej formować, obły kształt wałka pozwala na łatwiejsze ustawienie papieru względem wałka szlifującego.

    Tutaj poruszę bardzo ważny aspekt innego wałka, tzn. WAŁKA SZLIFUJĄCEGO. ( patrz zdj. 1)

    Firma Laegler zaleca wymianę wałka szlifującego co 2-3 lata ze względu na twardnienie gumy.
    Jeżeli guma przestaje być elastyczna podczas szlifowania dochodzi do poślizgu między wałkiem szlifującym, a materiałem ściernym co prowadzi do jego
    nadmiernego nagrzewania. W efekcie przyczynia się to do krótszego czasu użytkowania materiałów ściernych.

    Jak sprawdzić czy nasz wałek szlifujący jest w dobrej kondycji?

    Stan gumy na wałku szlifującym można bardzo łatwo ocenić poprzez obejrzenie papieru szlifierskiego, który pracował na maszynie.
    Jeśli po naszej pracy nadruk po wewnętrznej stronie jest widoczny znaczy, że guma prawidłowo ciągnie i nie dochodzi do poślizgu.
    W przypadku gdy nadruk jest wytarty tzn. że wielokrotnie wałek ślizgał się po papierze i jest on w bardzo słabej kondycji.

    Należy pamiętać, że elementem napędzającym jest wałek szlifujący, a przede wszystkim guma która łączy wał z papierem ściernym.